اطلاعات سايت

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 39
کل نظرات : 0

بازديد امروز : 2 نفر
بارديد ديروز : 28 نفر
بازديد هفته : 2 نفر
بازديد ماه : 2 نفر
بازديد سال : 21,662 نفر
بازديد کلي : 41,184 نفر

افراد آنلاين : 2
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
پيوندهاي روزانه
کدهاي اختصاصي
پشتيباني
theme by
goldtem.r98.ir
RSS

Powered By
Rozblog.Com
تبليغات
گلد


آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه یک چاپگر فایل ها را در رایانه شما چاپ می کند؟ چه برنامه هایی می توانند اطلاعات موجود در رایانه شما را از طریق چاپگر به خروجی فیزیکی با کیفیت بالا تبدیل کنند؟ اگر می خواهید پاسخ این سوالات را بدانید، این مقاله برای شما مناسب است. در این مقاله به تعریف و اهمیت درایورهای چاپگر و همچنین نحوه یافتن و دانلود درایورهای چاپگر لیزری کانن و درایورهای جوهرافشان کانن پرداخته ایم.

درایور چاپگر چیست و چه کاربردی دارد؟

درایور چاپگر قطعه ای از نرم افزار است که چاپگر، تجهیزات جانبی و کامپیوتر را به هم متصل می کند. در واقع، درایورها به رایانه شما اجازه می دهند تا با چاپگر تعامل داشته باشد. به عبارت دیگر، درایور به سیستم شما اجازه می دهد تا جزئیات و مشخصات سخت افزار چاپگر را درک کند.

از طرفی شما به برنامه ای نیاز دارید که بتواند دستورات مورد نیاز چاپگر را از طریق سیستم عامل بدهد و درایور همان برنامه ای است که چاپگر را برای انجام کارهایی که باید انجام دهد راهنمایی می کند. دستورالعمل ها و داده های ارسال شده توسط سیستم عامل به یک زبان یا قالب ترجمه می شود تا چاپگر بتواند آنها را درک کند و به دستورات صادر شده پاسخ صحیح بدهد. این زبان ها محتوای یک صفحه و نحوه چیدمان آن بر روی چاپگر را توصیف می کنند.

هر چاپگر دارای یک درایور منحصر به فرد برای هر سیستم عامل است که توسط سازنده آن طراحی و منتشر شده است و باید بر روی کامپیوتر نصب شود. اگر درایور اشتباهی را در سیستم عامل خود نصب کنید، دستگاه چاپگر به درستی توسط رایانه شما شناسایی نمی شود.

چرا درایور چاپگر مهم است؟

همانطور که قبلا ذکر شد، درایور چاپگر نرم افزاری است که ارتباط بین کامپیوتر و چاپگر را تسهیل می کند و بدون آن در فرآیند چاپ با مشکل مواجه خواهید شد. اساسا، این درایورها به چاپگر شما می‌گویند که سند را چاپ کند و چگونه آن را چاپ کند. آنها به عنوان یک مترجم عمل می کنند و مسئول تبدیل داده ها به قالبی هستند که چاپگر بتواند آن را درک کند.

از اهمیت سایر درایورها، باید به نقش آنها در مدیریت و مدیریت تنظیمات عملیات چاپ نیز اشاره کرد. تنظیم حاشیه‌ها، اندازه صفحه و تمام اقدامات دیگری که فرآیند چاپ یک سند را همانطور که انتظار دارید انجام می‌دهد، همه در سایه درایورها. این تنظیمات را می توان به عنوان پیش فرض در درایور چاپگر ذخیره کرد یا شامل مجموعه ای از تنظیمات است که برای چاپ یک سند خاص اعمال می کنید.

علاوه بر موارد فوق، چاپگرها می توانند سیگنال هایی را با استفاده از درایورهای منحصر به فرد خود به رایانه شما ارسال کنند. این سیگنال ها ممکن است شامل هشدارهای مربوط به سطح کم جوهر در دستگاه یا خطا در حین عملیات چاپ باشد.

نحوه دانلود درایور پرینتر کانن

اگر به تازگی یک چاپگر Canon، یک کامپیوتر جدید خریداری کرده اید، سیستم عامل خود را به روز کرده اید یا به هر دلیل دیگری چاپگر و رایانه شما نمی توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، باید درایور مناسب برای چاپگر Canon خود را نصب یا به روز کنید. ; زیرا در غیر این صورت نمی توانید از دستگاه خود به درستی استفاده کنید. دستورالعمل های زیر را برای دانلود درایور چاپگر Canon دنبال کنید:

1- برای یافتن مدل چاپگر مورد نظر خود به صفحه پشتیبانی وب سایت Canon در لینک زیر بروید:

https://www.usa.canon.com/internet/portal/us/home/support

فقط بخشی از نام دستگاه را وارد کنید و مدل مورد نظر در زیر کادر جستجو ظاهر می شود. روی آن کلیک کنید. به عنوان مثال، ما مدل چاپگر "imageCLASS MF269dw" را جستجو کردیم.

2- صفحه مدل چاپگر مورد نظر برای شما باز می شود. در این صفحه تنظیمات «Drivers & Downloads»، «Manuals» و «Need Service» نمایش داده می شود. با کلیک بر روی "Drivers & Downloads" وارد صفحه مورد نظر می شوید.

دانلود و درایور کانن

به طور پیش فرض گزینه Drivers در این صفحه فعال است و لیستی از درایورها را مشاهده خواهید کرد. اگر برای اولین بار است که چاپگر خود را راه اندازی می کنید، سیستم عامل رایانه خود را به روز می کنید یا چاپگر شما قادر به برقراری ارتباط با رایانه شما نیست، گزینه Recommended Drivers را انتخاب کنید.

درایور توصیه شده توسط Canon

3- در بالای «درایورها» گزینه ای به نام «Select Operating System» وجود دارد که می توانید کشوی آن را باز کنید تا سیستم عامل های مختلف را ببینید و سیستم عامل رایانه خود را انتخاب کنید.

انتخاب سیستم عامل درایور چاپگر Canon

4- بر روی دکمه "انتخاب" کلیک کنید. این دکمه در سمت راست کنترلر مورد نظر قرار دارد. پس از انتخاب این گزینه، گزینه "دانلود" ظاهر می شود و با کلیک بر روی آن فایل درایور چاپگر Canon "imageCLASS MF269dw" در رایانه شما ذخیره می شود.

دانلود درایور پرینتر کانن

اگر قصد دانلود ندارید یا درایور اشتباهی را انتخاب کرده اید، روی "Close" کلیک کنید و به حالت "انتخاب" باز می گردد و می توانید درایور دیگری را انتخاب کنید.

درایور انتخابی چاپگر Canon را لغو کنید

5- پس از اتمام دانلود به قسمت ذخیره سازی فایل رفته و پس از دوبار کلیک کردن بر روی آن، مراحل نصب را کامل کنید.

چرا باید درایورهای چاپگر Canon به روز شوند؟

وجود درایورهای قدیمی در چاپگرهای کانن می تواند باعث اختلال در عملکرد دستگاه شود. این درایورها داده های ارسال شده از رایانه را به چاپگر به درستی ترجمه نمی کنند، در نتیجه عملیات چاپ خراب می شود، کیفیت چاپ کاهش می یابد و گاهی اوقات دستگاه توسط رایانه شناسایی نمی شود. به همین دلیل است که به روز رسانی درایورهای چاپگر Canon بسیار مهم است.

به‌روزرسانی درایورهای چاپگر Canon می‌تواند باگ‌ها و خطاهای قدیمی را که در حین عملیات چاپ رخ می‌دهند برطرف کند، ویژگی‌های امنیتی چاپگر را افزایش دهد و حتی ویژگی‌ها و عملکردهای جدیدی را به دستگاه شما اضافه کند.

آخرین کلمه

در این مقاله در مورد اهمیت درایورها برای عملکرد مناسب پرینترها، به روز نگه داشتن آنها و نحوه دانلود درایورهای چاپگر Canon صحبت کرده ایم. امیدواریم این محتوا به شما کمک کرده باشد تا در مورد نحوه عملکرد درایورهای چاپگر بیشتر بدانید. اگر در یافتن و دانلود درایورهای چاپگر کانن مشکل دارید، می توانید از راهنمایی مشاوران ما بهره مند شوید.

اگر قصد مشاهده قیمت و خرید پرینترهای با کیفیت و مقرون به صرفه را دارید که از خدمات پس از فروش خوبی نیز بهره مند هستند، می توانید از طریق لینک زیر از محصولات ما دیدن فرمایید. همکاران ما برای انتخاب بهترین و مطمئن ترین محصولات همراه شما خواهند بود.

ماخذ: دانلود درایور پرینتر canon

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 46
[ سه شنبه 31 مرداد 1402 ] [ 12:00 ] [ sahim6 ]
آخرين مطالب ارسالي
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش
.: Weblog Themes By goldtem :.

آرشيو
جست و جو