اطلاعات سايت

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 39
کل نظرات : 0

بازديد امروز : 32 نفر
بارديد ديروز : 37 نفر
بازديد هفته : 150 نفر
بازديد ماه : 2,770 نفر
بازديد سال : 21,562 نفر
بازديد کلي : 41,084 نفر

افراد آنلاين : 1
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
پيوندهاي روزانه
کدهاي اختصاصي
پشتيباني
theme by
goldtem.r98.ir
RSS

Powered By
Rozblog.Com
تبليغات
گلد


من می خواهم یک چاپگر برای کار و استفاده شخصی بخرم، اما با مدل های مختلف موجود در بازار سردرگم شده ام. نام چاپگر لیزری را در بازار شنیده اید، اما مطمئن نیستید که برای نیازهای شما مناسب است یا خیر. در این مقاله به شما خواهیم گفت که پرینتر لیزری چیست، این فناوری، کاربرد، مزایا و معایب آن و درک این نکات به شما کمک می کند تا تجربه خرید بهترین چاپگر را داشته باشید.

تاریخچه پرینترهای لیزری چیست؟

اولین چاپگر لیزری در سال 1975 تولید شد. نه سال بعد، HP اولین چاپگر لیزری را معرفی کرد که فشرده، سریع و ارزان بود. این چاپگر توانایی چاپ 8 صفحه در دقیقه را دارد و انقلابی بزرگ در فناوری تجهیزات اداری ایجاد می کند.

در طول سال ها پرینترهای لیزری اچ پی نیز پیشرفت کرده و قابلیت های آنها نیز افزایش یافته است. این را می توان در اولین چاپگر لیزری چند کاره HP مشاهده کرد که در سال 1998 راه اندازی شد و قادر به کپی، اسکن و فکس با هم بود. در حال حاضر پرینترهای لیزری HP می توانند تا 70 صفحه در دقیقه چاپ کنند. شاید این امر منجر به این واقعیت شده است که با وجود رقبای قدرتمندی مانند سامسونگ و کانن، HP همچنان در بازار پرینترهای لیزری پیشتاز است.

پرینتر لیزری برای چه مواردی استفاده می شود؟

هنگام خرید پرینتر اچ پی، اولین سوالی که به ذهن ما می رسد این است که آیا چاپگر جوهرافشان بهتر است یا لیزری؟ برای پاسخ به این سوال و در نهایت انتخاب بین این دو مدل باید کاربردهای آن ها به خصوص استفاده از پرینترهای لیزری را بشناسید.

اگر روزانه مجبور به چاپ اسناد و روزنامه های زیادی هستید و کیفیت چاپ سیاه و سفید برای شما بسیار مهم است، بهتر است یک چاپگر لیزری انتخاب کنید. این چاپگر در شرکت هایی که کار زیادی دارند و سرعت چاپ برای چاپ سریع ضروری است می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. پرینترهای لیزری بهترین انتخاب برای چاپ حروف ریز و درشت هستند.

به یاد داشته باشید که چاپگرهای لیزری دارای سینی کاغذ با ظرفیت بالا هستند. بنابراین، آنها می توانند چندین صفحه را در یک زمان معین چاپ کنند. آنها می توانند تا هزاران صفحه در ماه را بدون هیچ مشکلی چاپ کنند. اما اگر به دنبال چاپگری برای چاپ عکس های با کیفیت هستید و می خواهید عکس ها را در یک آلبوم قرار دهید، آنها را قاب کنید یا در گالری قرار دهید، پس باید به دنبال چاپگر جوهرافشان باشید. زیرا کیفیت چاپ عکس در پرینترهای لیزری قابل قبول و متوسط ​​است.

dpi یا وضوح تصویر در اکثر مدل های چاپگر لیزری حدود 600 نقطه در اینچ است. این میزان وضوح برای چاپ معمولی و روزمره در شرکت ها و مشاغل کوچک کافی است. البته وضوح چاپگرهای لیزری پیشرفته می تواند به 2400 نقطه در اینچ برسد.

فراموش نکنید که یکی از ضعف های عمده چاپگر جوهرافشان خشک شدن کارتریج های گران قیمت آن در صورت عدم استفاده طولانی مدت از دستگاه است. جوهر خشک می تواند عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد و باعث از کار افتادن قطعات آن شود. اما کارتریج تونر در چاپگر لیزری چنین مشکلی ندارد و در صورت عدم استفاده طولانی مدت از دستگاه با مشکل خشک شدن کارتریج مواجه نخواهید شد.

تونر پرینتر لیزری X'inhu؟

قبل از اینکه در مورد تونر پرینتر لیزری صحبت کنیم، ابتدا باید با کارتریج و کاربرد آن در چاپگر آشنا شویم. کارتریج منبع جوهر چاپگر است، به عبارت دیگر، موادی که چاپگر برای چاپ اسناد و عکس ها استفاده می کند در این منبع قرار دارد. بسته به چاپگری که با توجه به نیاز خود انتخاب می کنید، کارتریج ها نیز به دسته جوهر و تونر تقسیم می شوند. کارتریج تونر شامل قطعات مختلفی مانند چیپست، درام، تونر و البته خود کارتریج می باشد. چیپ ست قطعه ای است که در تونر و کارتریج جوهر استفاده می شود.

این قطعه وظیفه اتصال چاپگر به کارتریج جوهر و اتصال این دو را به یکدیگر برای انجام فرآیند چاپ بر عهده دارد. علاوه بر این، چیپ ست وظیفه اطلاع رسانی در مورد مقدار باقیمانده کارتریج جوهر را بر عهده دارد. درام یک قطعه استوانه ای آبی رنگ است که فقط در کارتریج های تونر یافت می شود و نقش اساسی در کیفیت تصویر چاپ شده دارد.

آهنربا یک میله استوانه ای است که در مخزن اصلی قرار می گیرد و تونر را جذب کرده و در حین چاپ به درام منتقل می کند. تیغه نیز در مخزن زباله و در قسمت پایینی درام قرار می گیرد و وظیفه تمیز کردن آن را در حین چرخش بر عهده دارد.

اکنون که با کارتریج و برخی از قطعات مختلف آوافرهنگ آشنا شدید، باید بتوانید به این سوال پاسخ دهید که تونر پرینتر لیزری چیست؟ داخل کارتریج یک پودر پلی استر فشرده وجود دارد، این پودر برای قرار گرفتن روی کاغذ نیاز به حرارت دارد. کارتریج های تونر نباید در معرض رطوبت و نور خورشید قرار گیرند.

به یاد داشته باشید، اگر تونر روی لباس‌هایتان ریخت، فقط از آب سرد برای پاک کردن لکه استفاده کنید آب داغ ذرات تونر را حل می کند و آنها را به پارچه خیس می کند تونر بسته به نوع چاپگر لیزری که انتخاب می‌کنید در رنگ‌های مختلفی وجود دارد مواد کارتریج تونر از پلاستیک قابل ذوب ساخته شده است، بنابراین اگر ورق خیس شود، جوهر پخش نمی شود.

چاپگرهای لیزری چگونه کار می کنند چگونه یک چاپگر پرینت لیزری می گیرد؟

اگرچه این نوع چاپگر را چاپگر لیزری می نامند، اما در واقع الکتریسیته ساکن است که اسناد و تصاویر را روی کاغذ چاپ می کند. به عبارت دیگر پرینترهای لیزری از الکتریسیته ساکن برای چسباندن جوهر به کاغذ استفاده می کنند. این دستگاه از مدار ولتاژ بالا برای تغذیه بارهای الکترونیکی استفاده می کند.

پس از ارسال فایل، چاپگر اسناد را پردازش می کند. خود قطعه درام دارای بار الکتریکی مثبت است.

پرتوهای لیزر نیز به سمت آینه قرار گرفته و بر روی آن می تابد، آینه نیز لیزر را به درام منعکس می کند. همزمان با تابش لیزر، آینه تصویر را منعکس می کند. هنگامی که لیزر به درام برخورد می کند، بار مثبت به بار منفی تبدیل می شود.

در مراحل بعدی، ذرات ریز تونر با استفاده از غلتکی که به درام متصل است، روی آن توزیع می شود. تونر دارای بار الکتریکی مثبت است و فقط به قسمت های دارای بار منفی درام می چسبد. همانطور که کاغذ از طریق چاپگر وارد درام می شود، دارای بار منفی می شود.

همانطور که کاغذ از طریق چاپگر به درام تغذیه می شود، بار منفی کاغذ، ذرات تونر را از درام دور می کند. در این مرحله پودر تونر روی کاغذ اعمال می شود. سپس کاغذ از یک غلتک داغ به نام فیوزینگ عبور داده می شود تا گرما و فشار دانه های تونر را به کاغذ بچسبانند. به همین دلیل است که کاغذ پس از خروج از چاپگر لیزری گرم می شود.

آشنایی با انواع پرینترهای لیزری

پرینترهای لیزری با توجه به کاربرد و قابلیت هایشان به انواع مختلفی تقسیم می شوند. اگر بخواهیم انواع پرینترهای لیزری را با توجه به قابلیت ها و نوع چاپ آن ها دسته بندی کنیم، باید گفت که پرینترهای لیزری به دو دسته رنگی و تک رنگ تقسیم می شوند. ما اشاره کردیم که تونرها بسته به نوع چاپگری که برای خود انتخاب می کنید متفاوت است. چاپگرهای تک رنگ از کارتریج های مشکی استفاده می کنند، در حالی که چاپگرهای رنگی علاوه بر سیاه، از رنگ های فیروزه ای، زرد و قرمز استفاده می کنند.

اگر چاپگر لیزری را بر اساس کاربرد آن تحلیل کنیم، باید آن را به یک منظوره و چند منظوره تقسیم کنیم. چاپگرهای لیزری موجود فقط می توانند اسناد و تصاویر را چاپ کنند. پرینترهای لیزری چند منظوره علاوه بر چاپ، قابلیت کپی، فکس و حتی اسکن را نیز دارند.

مزایای پرینترهای لیزری را بررسی کنید

کارتریج پرینتر لیزری قابل شارژ است و ظرفیت و عمر کارتریج بیشتر از کارتریج جوهر است.

سرعت چاپ در دقیقه چاپگر لیزری بالاتر و سریعتر از چاپگر جوهر افشان است.

قبل از خرید چاپگر باید در مورد هزینه تجهیزات تحقیق کنید. هزینه مواد مصرفی و کارتریج پرینترهای لیزری کاهش یافته است.

چاپ اسناد و متون در پرینتر لیزری با کیفیت بسیار بالایی انجام می شود.

معایب پرینترهای لیزری بررسی می شود

چاپگرهای لیزری می توانند تصاویر و تصاویر را چاپ کنند، اما این تصاویر چاپ شده با کارایی چاپگرهای جوهرافشان قابل مقایسه نیستند.

قیمت خرید پرینتر لیزری از پرینتر جوهرافشان گرانتر است.

پرینترهای لیزری بزرگتر هستند و به فضای بیشتری نسبت به پرینترهای جوهرافشان نیاز دارند.

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 919
[ پنجشنبه 05 بهمن 1402 ] [ 9:56 ] [ sahim6 ]
آخرين مطالب ارسالي
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش
.: Weblog Themes By goldtem :.

آرشيو
جست و جو